Epostmarkedsføring

  • Samle epostdresser til eksisterende kunder i netthandelen.no, blivakker.no og eventuelt fra våre forhandlere rundt om i landet.
  • Samle epostadresser til nye og potensielle venner på Facebook gjennom Instagramkonkurranser på Facebook. De må oppgi mailadressen sin for å delta i trekningen om premier. F.eks hver måned kårer vi en vinner utfra et bestemt tema : «Lys i mørket» «Typografi» «Mykt & deilig » «Må ha» osv.
  • Remarketing:
    • Bruke Google-analyser fra blivakker.no og netthandelen.no for å se om det finnes dr|Lykke-kunder som har besøkt dem, men som ikke har fullført kjøp, og forsøke å ta kontak med disse.
    • Klargjøre Google Adwords for remarketing kampanjer som følger kunden etter besøk når siden er lansert.
  • Lage en midlertidig landingsside på http://www.drlykke.no som fungerer nå i påvente av den den kommende nettbutikken. Her kan man informere om når butikken kommer og hvor det allerede i dag er mulig å handle dr|Lykke-produkter: forhandleroversikt fysiske butikker, facebook-likert mm, egne bloggposter og lenker til andres bloggposter om dr.Lykke. Også her kan man samle epostadresser.

Annonser

  • Annonse på netthandelen.no og  blivakker.no – snart åpner dr|Lykke som egen nettbutikk!
  • Annonser på Facebook
  • Søkermotorannonsering på Google og i Google Displaynettverket under søkeord som: interiør, innredning, dr.Lykke, dr Lykke, pusse opp, design.

Synlighet/PR

  • Lage en blogg hvor aktive kunder, ansatte i butikkene og vi selv kan være bloggforfattere og fortsette å spre rersepten på interiørlykke. Interiør og mat er noe av det mange kvinner følger med på i blogguniverset, og det er viktig å være der disse er.
  • Skape engasjement for dr|Lykke-følelsen ( Lage filmer i butikkene – spørre kunden hvorfor de kjøper nettopp det produktet og hvordan de tenker å bruke det hjemme(stil, hvilket rom, sammen med hva) Alternativt invitere alle eksisterende (nett)kunder om de kan lage hjemme hos videoer/instagrams når de får varen/tar i bruk varen.
  • Kundereferanser: De fleste av oss stoler mer på venner og kjente enn på et firma. At mange kunder omtaler dr|Lykke positivt vil være med på å styrke vårt omdømme. Dette bør være synlig på nettsiden eller i en blogg og være i henhold til grafisk profil.
  • STORMBERG 1:Tenke som Stormberg gjør i 2014: tilby opplæring og bruk av nettbutikk i butikkene (hver selvstendige butikk har sin «kode» og får salget/deler av salget)
  • StormBERG 2: Samfunnsansvar: Kan vi ta ansvar for at produkter f.eks ikke er laget av utrydningstruet regnskog, ikke dyremishandling eller annen forurensende produksjon? Kan vi la deler av omsetningen gå til prosjekter som bidrar til et bedre samfunn. Eller kan vi ha våre egne faste prosjekter som vi støtter og som blir en del av det å jobbe i dr|Lykke, noe av kulturen vår.
  • Frakt:
    • I netthandelen.no beregnes frakt av posten og i blivakker er det gratis frakt. Interiørprodukter kan være tyngre og større enn kosmetikk og jeg antar at man ikke satser på fri frakt i dette markedet. En idé kan være å levere varer i butikk som kunden selv henter, sortimentet på nett er større enn i butikkene, men det eksisterer allerede et logistikksystem mot disse. Det er derfor mulig å tenke  at det er et valg å hente varen selv i butikk. Det kan i beste fall gi merkjøp også i den fysiske butikken.
    • Fri frakt den første uka?
  • Snakke om nettbutikken i sosiale medier i planleggingen. Spør kundene hva som er viktigst for dem. Ønsker de nye produktgrupper? Få noen som kan brukerteste butikken. Hvor er de når de handler(i sofaen, mens de ser på tv, på jobb, på bussen)? Give aways premiering. Hva begrenser kjøp? (de handler uten at mannen vet det, inntekt, tid)
  • Opprette profil på Google+/Google bedrift og søkeoptimalisere nettbutikken.
  • Opprette Facebook-plugin for nettbutikken slik at kundene kan se varene der også. 56 000 følger allerede dr|Lykke på facebook. Alternativt legge alle produkter på Pinterest og ha en Pinterest-plugin.(Se Zalando Norge). Den plugin som ligger der i dag fungerer ikke.
  • Tilrettelegge for smartelefoner og nettbrett. Hvis det er slik at kunden gjerne bedriver windowshopping foran tven eller på bussen, er det enklere bruke et nettbrett eller en smarttelefon. Det er også trenden at dette vil ta mer av når nettsalget tar av for fult i årene som kommer og at mer og mer netttrafikk kommer fra nettopp mobile devicer.
  • Pinterest.com – det nye gratis interiørmagasinet! Damenes sosiale medie hvor de kan samle sine interesser i egen «mapper». Smart å ha logo på alle bilder i nettbutikken, for allerede i dag er vi representert og vi bør vurdere om vi vil ha en profil der. Kan være en måte å skaffe seg internationale kunder på.
  • Vindusshopping er alle kvinners drøm. Hvordan utnytte det bedre? Kan man gjøre om alle produktene man har vært innom til å bli ne film? Som man får på epost? Eller som ligger i  Ønskelisten. Kan man i tillegg til produktbilde forsøke å alltid også ha merverdi i form av bilde «i naturlig miljø», videoav produktet hvis det finnes(gjerne fra kundene selv).
 Følg meg på
Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s