Andre om hvordan skrive blogginnlegg

Jeg har faktisk laget blogger i årevis. For små ting som i livet, som ikke nødvendigvis var ment for de store skarene. Ikke har jeg vært så opptatt av det heller, at det skulle være mange lesere. Det har liksom hørt fritiden til og vært for moro skyld. Siden studiet mitt nå krever at jeg oppretter en blogg, så tenker jeg å gjøre det skikkelig.

Mange ulike verktøy 

Det er mange måter å opprette en blogg på. WordPress, Blogger og Google har sine gratisversjoner og det finnes mange andre verktøy. Jeg har valgt WordPress. Mest av alt fordi det har så mange maler, både gratis og de man kan kjøpe. Og ikke misnt fordi det er mange som velger å bruke det, både private og bedrifter.

Hvordan skrive bra blogginnlegg?

Siden jeg har lang erfaring med å skrive både for nettsteder og for internavis, så kan jeg dette med ingress, mellomtitler, hvem-hva-hvordan-hvorfor-(når) og jeg vet at det er smart å skrive kort. Likevel vil jeg vite det nyeste, det smarteste og enkleste og har saumfart verdensveven etter sjekklister og oppskrifter på hvordan skrive bra – på nett!

Andres tips om hvordan skrive blogginnlegg:

Da er det vel bare å stupe inn i materien, ta med sin egen stemme og fortsette det digitale livet.

Banner ukeplan

Legg igjen en kommentar

